Ugen der gik

Motivation til at træne

img_2815Her kan du få nogle gode råd til hvordan du kan få motivation til din træning.

Find din træningsform

Det vigtigste ved træning er at finde den rigtige træningsform for dig. Du kan løbe, danse, svømme, smutte i fitness centeret og kaste dig over en masse maskiner og øvelser eller bare gå en længere tur med hunden. Det er vigtig at tænke over at træningen skal passe til dig, så det ikke er noget, der går hen og bliver kedeligt.

Lav rutiner

Måske er du en af dem, der skal have faste træningsdage? Måske vil du hellere selv bestemme hvilke dage du skal træne? Det er meget forskelligt fra person til person. Det vigtigste er selvfølgelig at få trænet. Lav et skema over din træning, så kan du altid holde øjne med det. Jeg bruger selv app’en Endomondo, hvor jeg kan se, hvor langt jeg har løbet og trænet i fitness centret.

Gør træning sjovt

Der er mange måder at gøre træning sjovere på. En god start er at se træning som en positiv ting, i stedet for noget der bare skal overståes. Prop musik i ørene. Nogle vælger en playliste med alle de gode sange bagerst, for det er sværere at stoppe til en god sang. Du kan også lave øvelser derhjemme foran fjernsynet, så har du noget at kigge på imens.

Træningsmakker

Hvis du har en at træne med, er det lettere at komme igang. Du er både sammen med en ven + du får rørt dig. Alting er sjovere med en makker, I kan hjælpe hinanden med at nå jeres mål og udfordre hinanden.

Sæt et mål

Udvikling er en vigtig del af træningen. Sæt dig et mål og arbejd dig hen imod det. Husk Rom blev ikke bygget på en dag. Det gør dine mål heller ikke. Om det er at kunne svømme, løbe eller cykle længere og hurtigere eller om at tabe dig. Så tager det sin tid.

Find grunden til du træner

Mange træner for at tabe sig, blive sund eller komme i form. Andre vil have en flad mave eller en six pack. Nogle synes bare det er sjovt og kan ikke lade være. Det kan også være, du ikke vil blive forpustet, når du skal op af trapperne til lejligheden. Find din grund til træningen. For mig er det blevet en psykisk ting. Jeg kan ikke sidde dagen lang uden af røre mig. Jeg skal træne enten løb eller styrke og smidighedsøvelser hverdag ellers har min krop det mærkeligt. Jeg har fået en flad mave, som er med til at give mig motivation. Jeg elsker at se resultater af min træning på min krop.

Spis sundt

Hvis du ikke spiser sundt, kan du næsten lige så godt lade være med at træne. Kosten udgør 50% af din træning. Drop sukkeret og skift det ud med frugt, grønt og vand. Det er det sunde sukker. Selvfølgelig skal du også belønne dig selv med lidt sødt engang i mellem. Det er bare vigtigt, at du tænker over hvad du kommer i munden.

   

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

 

Næste indlæg

Ugen der gik