Amalfi

Capri

12IMG_2562IMG_3469IMG_2559IMG_3470

Om onsdagen var vi tidligt oppe for at sejle til Capri, en lille ferieø. Vi sejlede langs klipperne og igennem det lille hul i klippen som ses på billedet, lidt vildt. Da vi ankom stod en masse taxa’er og busser klar til at transportere folk rundt på øen. Min far gad ikke bruge tid på køen og vi begyndte at gå op lidt op af bjerget. Vi havde fået et kort over øen, og der ikke var så mange kilometer til det sted, vi ville se. Vi endte som nogle af de eneste på øen med at gå… Det min far havde glemt at tænke på, var at stedet ligger højt oppe på toppen af et bjerg, så vi fik gået op af rigtig mange trapper… Billedet med mig, der står med min mobil er fra trappeturen. Der hvor i ser havnen, er fra hvor vi startede. Billedet under er fra toppen. Det kan godt være jeg træner hver dag, men mine ben var ømme flere dage efter. (Vi havde også gået ca. 600 trappetrin ned til Amalfi, nogle dage før.) Så folkens hvis i skal til Capri, TAG BUSSEN rundt! Vores tur skulle svare til 65 etager op og i 38 grader, det er altså et stort sved bad!

På øen besøgte i Villa San Michele, et hus med den mest fantastiske have. Virkelig flot sted med den smukkeste udsigt over øen og havet. Vi gik lidt rundt og kiggede i butikker og fandt et sted at spise frokost. Senere tog vi bussen og kabelbanen ned til stranden, hvor vi spiste lidt frugt indtil vi skulle retur med båden.