August favoritter

Finger Lakes og Lake George #6

De sidste par dage på vores ferie var der mere afslapning på programmet. Vi boede lige ud til søen Penn Yan ved Finger Lakes med sådan en smuk udsigt.

Om aftenen spiste vi middag på restauranten ved siden af vores hotel, som havde en terrasse med den fineste udsigt over søen. Efter middagen skulle min mor og jeg lige prøve poolen på hotellet og vi endte også med at blive masseret i deres spa.

Næste dag skulle vi videre til et andet stort sø område, nemlig Lake George. På vejen dertil besøgte vi en af vingårdene i Finger Lakes regionen. Min far er vild med god vin, så selvfølgelig skulle vi smage lidt vin på vingården. I USA skal man være fyldt 21 år for at kunne købe vin- og spiritus. Jeg har skulle vise ID alle steder, vi har fået et glas vin, og har måtte se på folks blikke, når jeg drak vin… Sådan en kæmpe tønde, som på billedet har vi også hjemme hos mig. Vi har fået lavet en rund glasplade til, så vi bruger det som bord.

Vores sidste sted i USA var ved Lake George, som er en kæmpe sø med en masse øer. Det er et sted, hvor der er mange amerikanere, der holder ferie. Vi boede på et motel lige ned til søen, hvor man både kunne bade i søen eller i poolen. Man kunne låne paddleboard, kajakker og en lille gummibåd, når man ville ud på søen.

Ude på søen sejlede en hjuldamper frem og tilbage og spillede en melodi, som jeg kun kan beskrive som en spilledåse eller en gammel karrusel. Meget specielt lyd, men flot at se hjuldamperen.

Nede ved havnen var en lille offentlig strand. Man skulle næsten tro, der var farlige dyr i vandet, siden der skulle sidde så mange livreddere på dette lille område, som endda var hegnet ind. Vi skulle ikke nyde noget af at bade der. Vejret var faktisk også lidt køligere og med byger den sidste dag, lidt typisk.

Om aftenen var vi ude og spise på en “italiensk restaurant”, som ikke havde meget med Italien at gøre. Her endte jeg med at få bøf og skaldyr. Mums!

Vores rejse sluttede med at vi kørte tilbage til New York og afleverede bilen i lufthavnen, hvorefter vi fløj hjem til Danmark og skruede tiden 6 timer frem.

Håber I har fået et indblik i vores rundrejse i det nordøstlige USA og fået noget inspiration, hvis I selv planlægger eller overvejer en rejse til USA / New York. Jeg har også lavet en guide til Californien, hvis I ikke allerede har læst den.